SaHaBaT FiLLaH

Monday, July 2, 2012

LoVe LeTTeR...



Ya Allah..
Jadikanlah diri ini penghafaz Quran yang sejati dan hakiki..
Sebagai penyejuk mata..
penawar hati setiap insan di muka bumi..
Agar kehadiran ku di dunia ini bermakna..

 Berkatilah aku dengan anugerah kemuliaan yang Kau beri..
Sesungguhnya kehidupan di dunia ini sungguh indah tidak terperi..
Dengan alunan ayat2 suci yang sentiasa bermain di bibir, telinga dan hati...


Lantas itu..
Ku pinta padaMu Ya Ilahi..
Agar di saat-saat akhir hayatku..
 Alunan kalamMu yang mengakhiri pemergianku..

Ya Allah..
Aku tahu bahawa Al-Quran itu adalah milikMu..
Aku tahu ianya diturunkan sebagai pedoman hidup kami hambaMu..
Aku tahu Engkau berhak mengambilnya bila2 masa yang Engkau khendaki..

 
Hanya satu yang ku pinta..
 Engkau bantulah kami dalam menjaga kalam suciMu..
Jua bantulah kami untuk mengamalkannya..
Agar kami menjadi Penghafaz kalamMu yang sejati..

Sering diri ini tertanya-tanya..
Sudahkah Al-Quran menakluki jiwaku?
Menjadi kekasihku, buah hatiku yang tiada bertepi? 

Ataukah manusia yang masih bertakhta di sanubari?
Ataukah kasih manusia yang masih aku damba?

Pernahkah aku rasakan Al-Quran itu teman sejati?
Adakah impianku sekadar satu ilusi dalam fantasi..


"YA ALLAH, jaga hati ini, aku seringkali tertawa melupakan akhiratMU,
Kurangkan ketawa ku, kurangkan bicara ku yg tidak menyebut namaMU."

Rasulullah SAW seringkali berdoa :


"Ya ALLAH, Berikanlah aku rezeki dua mata yg menangis kerana takut kepada ENGKAU sebelum air mata ini habis."
 


Walau payah..meski susah..
Aku yakin pengakhirannya Indah..

inginkan mutiara selamilah lautan,
inginkan bahagia tempuhilah penderitaan,
inginkan kejayaan relailah pengorbanan.."


يا حَامِلَ القُرْآنْ، قَدْ خَصَّكَ الرَّحْمَنْ، بِالْفَضْلِ والتِّيْجَانْ، والرُّوْحِ والرَّيْحَانْ 
 
Wahai Penghafaz Quran, Allah telah menganugerahi engkau dengan kelebihan dan penghormatan, kebahagiaan dan syurga,

يا دَائِمَ التَّرْتِيلْ، لِلذِّكْرِ وَالتَّنْزِيلْ، بُشْرَاكَ يَوْمَ رَحِيلْ، سَتَفُوْزُ بِالغُفْراَنْ 
 
Wahai orang yang selalu mengalunkan Quran, wahyu yang diturunkan, bergembiralah pada hari engkau mati, bahawa engkau akan mendapat pengampunan,

يا قَارِئَ الآياتْ، فِي الْجَمْعِ وَالْخَلَوَاتْ، تَزْهُوْ بِكَ السَّماَوَاتْ، وتَنْتَشِي اْلأَكْوَانْ 
 
Wahai Pembaca Quran, samada depan umum atau bersendirian, penduduk langit menyebut-nyebut namamu dan seluruh alam semesta bersamamu.

  
~ LOVE LETTER dari ALLAH...
~ Pengubat jiwa yang sedang gusar...
~ Pengubat hati yang sedang gelisah...
~ Penghubung kita dengan DIA, sampai bila-bila...

p/s : RUGILAH jika AL-QURAN mahal dan cantik dibeli, tetapi hanya TERSIMPAN RAPI di dalam almari dan laci... AL-QURAN itu NUR (Cahaya), FURQAN (Pembeza antara baik dan buruk) dan AZ-ZIKR (Peringatan)...
♥♥

:: Bila SAAT TERAKHIR kamu membaca Al-Quran? ::

~Atikah_Humairah@Wehdatul_Fikrah~ (^_^)

No comments:

Post a Comment